Nikola Stanišić – Šumska tajna: Crowdinvesting je dobra priča i za male biznise i za investitore

Nikola Stanišić, osnivač i generalni direktor start up kompanije Stanišić Bio, je idejni tvorac robne marke Šumska tajna koja proizvodi i distribuira namaze od šumskih, organskih pečuraka. U lepezi njihovih proizvoda nalaze se i dve vrste humusa, namazi sa organskim voćem, čajevi, brašna i ceđena aronija.

Kada se pojavio, brend Šumska tajna nije imao konkurenciju na tržištu kome je ponudio veganske, niskokalorčne i visokoproteinske proizvode bez glutena koji nisu GMO uzgajani. Samim tim imali su dovoljno mesta za brz rast, ali im je odmah bilo jasno da će morati da ulože velike napore u edukaciju potencijalnih potrošača.

„Od starta smo uvideli da je neophodno uložiti novac u marketing. U skladu sa mogućnostima koje smo imali, krenuli smo sa gerila marketingom gde smo radili redovne degustacije na prodajnim mestima. Ove aktivnosti smo dalje podržali digitalnim marketingom koji nam je omogućio da postignemo dobre rezultate sa relativno malim ulaganjima“, navodi Nikola.

U prvim godinama poslovanja Šumska tajna je uz velike napore uspevala da pronađe eksterne izvore finansiranja koji su im bili neophodni za dobro pozicioniranje i brz rast. Sve to bilo bi im mnogo lakše da su na raspolagnju imali opciju crowdinvestinga.

„Svaki novi iskorak u poslovanju, da li je to ulazak u trgovinski lanac ili novi izvoz na inostrano tržište, zahtevao je od nas planiranje i dodatno ulaganje. U tim trenucima rasta bilo je jako bitno da imamo mentorsku i finansijsku podršku. Da smo u tim fazama razvoja imali crowdinvesting kao opciju, sigurno da bi brže i lakše stigli gde smo danas“, kaže Nikola ističući da, pored finansija crowdinvesting donosi tri bitne stvari.

„Prvo, dobijate potvrdu tržišta. Onaj ko je spreman da investira u vašu kompaniju, on je sutra spreman i da kupi vaš proizvod. Tako znate da ste na pravom putu.

Drugi benefit je veća vidljivost. Sama crowdinvesting kampanja će privući mnogo više ljudi koji do sada nisu čuli za vaš proizvod.

Kao treće, dobijete zajednicu ljudi koji su investirali u vaš proizvod. To će sutradan na tržištu biti vaši brend ambasadori i najbolji promoteri“.

Kao najvažniju stvar Nikola ističe benefite koje ovakav način finansiranja donosi i malim biznisima s jedne, i samim investitorima s druge strane.

„Crowdinvesting vidim kao odličnu priliku za male biznise da dođu do finansija kada im je to potrebno za dalji razvoj. Takođe, crowdinvesting vidim kao odličnu priliku za investitore koji sada mogu na jednostavan i lak način da investiraju u male biznise sa velikim potencijalom“, zaključuje Nikola.


Ventu Tim

Autor članka

Ventu Tim

Srbija Investira