Charlie Pommier – arhitekta: Crowdfunding preporučujem svima

Charlie Pommier je arhitekta i dizajner enterijera i nameštaja iz Beograda. Svoj biznis je razvijao tako što je inicijalni kapital potreban za formiranje proizvodnje i tima prikupio putem crowdfundinga na Kickstarteru, gde je došao i do medijske pažnje koja mu je omogućila da lakše razvije čitav biznis.

Nakon što je razvio i testirao svoje proizvode, sklopive komade nameštaja, Charlie se prijavio na Kickstarter gde ih je prezentovao kroz video formu.

„Da bi se konkurisalo na ovoj platformi neophodno je da imate završen proizvod, a ne prototip. Takođe, nosilac projekta, za sada, ne može da bude osoba iz Srbije jer ova platforma ne funkcioniše kod nas, tako da novac koji se prikupi mora da leže na račun osobe koja stalno živi u nekoj od podržanih zemalja. Naravno, na samoj kampanji je pisalo da je projekat iz Beograda, ali je moj brat, koji živi u Parizu, bio nosilac projekta.“

Kako navodi, na Kickstarteru se veoma cene dobri i kreativni projekti bez obzira na to da li je prezentacioni snimak napravljen mobilnim telefonom i to kakvog je kvaliteta.

„Kickstarter određene projekte koji im se svide označava sa „Project we love“ i na to ne može da se utiče na neki spoljni način. Takvi projekti su daleko uspešniji na ovoj platformi. Mi smo imali dva projekta. Stolica sa stolom je bila jedan i ona je dobila značku „Project we love“, a drugi su bili neki različiti artikli. Taj drugi projekat nije praktično skupio ništa novca, dok je prvi bio veoma uspešan.“

Ono što je važno znati je da se na Kickstarteru stvari zapravo ne prodaju.

„Vi tražite novac za svoj projekat kako bi ste ga ostvarili, a investitorima zauzvrat dajete “nagradu“. To može biti sam proizvod za koji skupljate sredstva ili, recimo ako snimate film – to mogu biti ulaznice za premijeru, poziv za dolazak na snimanje i slično.

Ono što je važno jeste da svaki vaš projekat ima određeni vremenski rok, 15 dana do 2 meseca, i u tom periodu je potrebno da skupite određenu sumu novca koju sami navodite kolika je. Tako, ako ste zacrtali da želite da skupite 5.000 evra, a skupili ste 4.999 projekat je propao, a onima koji su želeli da doniraju, novac se ne skida i vi ne dobijate ni dinara.

Zato je bolje zacrtati manji iznos koji si siguran da ćeš ostvariti, a pritom, pošto ljudi vole da su uz pobednike, kada vide da je neki projekat skupio dovoljno novca posle 15 dana, a vremenski rok je 60 dana, mnogo će lakše i oni odlučiti da daju svoj novac“.

Kako Charlie navodi, Kickstarter nije samo kampanja za prikupljanje novca već i mesto na kome se može dobiti medijski publicitet do kog se ne može doći na drugi način.

„Svi veliki svetski časopisi iz različitih oblasti obilaze ovu platformu tako da im tu možete zapasti za oko i dobiti, potpuno besplatno, ogromnu reklamu.

Pored toga, najbolje je to što ti postaješ 100% vlasnik svoje firme. Jer, kada ljudi inače apliciraju za različite investicije, investitori uvek dobijaju određeni procenat, a to je nešto što sam želeo da izbegnem. Kickstarter mi je omogućio da mi neko da novac kroz porudžbinu. Dobio si jednu veliku porudžbinu i sam odredio rok koliko ti je potrebno da je isporučiš i zato bih Kickstarter preporučio svima.“


Ventu Tim

Autor članka

Ventu Tim

Srbija Investira